tirsdag, maj 20, 2008

Tag dig nu sammen, Bo!

Overskriften kunne måske antyde at jeg trænger til at hanke op i mig selv angående specialet. Det gør jeg måske også, men det er nu ikke det som indlægget handler om.

I morges skulle jeg som sædvanlig mod Odense i toget på Svendborg banen. Jeg havde derfor taget fire stk. gratis aviser til at fordrive ventetiden. Jeg satte mig ned, åbnede den første og lagde de tre andre på et lille bord foran mig. Efter ganske kort tid kommer der en dame hen og spørger: "Må jeg kigge i en af de gratis aviser der?". Egentlig havde jeg mest af alt lyst til at sige nej, men jeg kan høre mig selv fremstamme et "øøøh jooow". Det i sig selv bevidner jo om at jeg er konfliktsky og ikke tør sige hvad jeg har lyst til.

Men det bliver værre endnu. For "EN avis" betyder tydeligvis ikke det samme i 5700 Svendbronx som det gør der hvor hende damen her kommer fra. I hvert fald forsvinder mine tre aviser som dug for solen og lille Bo sidder lamslået tilbage uden at sige et ord. Jeg blev sur, jeg blev faktisk rigtig sur. Ikke så meget over at hun tog de aviser. Fuck da dem. Men jeg blev irriteret over at jeg ikke sagde et ord til hende. Jeg sad bare der og lod hende gøre det. Men jeg vil da håbe hun fik glæde af de aviser. Næste gang der er en der spørger om de må se i en af mine aviser, må jeg hellere spørge om de rent faktisk mener EN avis!

7 kommentarer:

Thomas Gredsted sagde ...

Du må da hellere lære at komme af med din galde!!! Eller ender du da som et indædt monster, der går bersærk en dag :)

Bo Foght sagde ...

Jeg har min blog og min dødsmetal til at slippe af med den indestængte vrede :)

Thomas Gredsted sagde ...

Nå nå så er jeg mere rolig

Anne Mette sagde ...

du skulle være gået amok på hende! craaaaazy!

Astrid sagde ...

mon ikke en er tre på esperanto? så er hun jo undskyldt. men ellers, så som anne mette siger, crazy dame... de er farlige de togpassagerer - du må hellere cykle næste gang... så er aviser jo også overflødige...

Bo Foght sagde ...

Det er skam ikke noget dårligt bud, Astrid. Og dit råd er heller ikke tosset, bortset fra der er så pokkers langt til Odense :-)

Astrid sagde ...

åhh ja, men nu er motion jo så sundt - specielt når man bor på fyn - der er luften jo så fin :) ikke sådan noget by-os som her i århus. cyklen er helt klart et fantastisk alternativ!