torsdag, oktober 20, 2005

Træning Træning

Arbejd' Arbejd' - har jeg ikke meget af men til gengæld træning. Havde lidt småskavanker i læggen, men det har fandme bare at stoppe inden på lørdag.

Kom i tanke om at jeg slet ikke har kommenteret Jack Thompson sagen. Til de der ikke måtte kende til det, så er Jack Thompson en advokat der har erklæret krig mod computerspils-branchens voldelige spil og producenterne heraf. Her for nylig tilbød han at donere 10.000$ til velgørenhed hvis et computerspilsfirma ville producere HANS voldelige spil. Som jeg har forstået det, et spil hvor volden projiceres MOD computerspilsfirmaerne og deres medarbejdere.

Hans holdning er at computerspillene "træner" unge til at dræbe og som argument bruger han at den amerikanske hær bruger computerspil til deres soldater - sådan så de bliver "følelses-kolde" over for at skulle dræbe andre mennesker. Der står meget mere om selve sagen her: http://gc.advancedmn.com/article.php?artid=5883

Ja, eftersom jeg selv er gamer og gerne spiller voldelige spil, burde min mening om denne mand være klar. Jeg tvivler også stærkt på at noget som helst computerspilsfirma vil acceptere hans tilbud. Er jeg i øvrigt den eneste der finder det temmelig hyklerisk at hans modsvar mod de voldelige computerspil, rent faktisk ER et nyt voldeligt computerspil. Er vi så ikke ligevidt hr. Thompson.

Han har også set sig sur på Penny-Arcade da de har haft modet til at svare ham igen. Penny-Arcade er nok den største online-tegneserie i verden og den handler ofte om computerspil - da skaberne bag serien er glade gamers. I en email skrev de til Jack Thompson:

10 grand is pretty weak man. Through our charity http://www.childsplaycharity.org/ gamers have given over half a million dollars in toys and cash to children’s hospitals all over the country.

Det var mere end hvad Jack Thompson kunne klare, så han ringede til dem og svinede dem til og har vidst også nu meldt dem til politiet. Jeg tror Dolph ville betegne Jack Thompson som et 100% asshole.

Ingen kommentarer: