tirsdag, oktober 11, 2005

Så er jeg kommet med på moden

Tja, det ser ud til at gud og hver mand efterhånden har fået en blog, så jeg tænkte at jeg også måtte have et sådant redskab og være smart med de unge ;-)

Men tja ikke så meget at fortælle. Idag var jeg på uni for at finde ud af at jeg kun skulle have to timer istedet for de fem som jeg plejer om tirsdagen. Istedet var jeg til et foredrag omkring computerspil med en computerspilsforsker ved navn Gonzalo Frasca (http://ludology.org/ & http://www.watercoolergames.org/). Han havde en masse spændende at fortælle og viste bl.a. billeder af mange nye elektroniske underholdningsapparater fra Japan. Mildest talt SPECIELLE apparater. Bl.a. var der en eller anden Japaner der havde lavet et hold af cheerleader robotter til fodbold VM i 2002. De var lavet vha. Lego Mindstorm og kunne hookes op til TV'et. Hver gang et hold kom i nærheden af et af målene begyndte de så at juble. Han fortalte også at de er ret hooked på diverse simulationer i deres spil - som en slags substitut for ting de ikke kan gøre i virkeligheden. F.eks. er det ikke mange Japanere der har egen have, og derfor findes der grill-fest simulatorer på det Japanske spilmarkede. Men han fortalte også omkring nogle af de flash-spil han selv havde været med til at udvikle. Blandet andet for Demokraterne i USA under en valgkampagne.

Så tror jeg ikke der var meget mere at fortælle for idag, nu vil jeg vende tilbage til mit wrestling-kiggeri og skriver måske lidt heri igen i morgen.

Ingen kommentarer: