mandag, juni 09, 2008

Jeg hylder Bonanza

Hvis i ikke allerede har gjort det, så se at komme forbi Bonanza på DR.dk. Det er et overflødighedshorn af gode gamle DR-programmer som er stemt ind af seerne selv. Programmerne er lagt ud i deres fulde længde og man finder både børne-tv, dramaserier, underholdning, sport og meget mere. Selv har jeg fået genset alle afsnittene af Dahlgårds Tivoli og har også fået set Valomanden igen.

Nu er jeg så begyndt at se Een gang strømer med Jens Okking i hovedrollen. Det er en helt fantastisk serie der sagtens kan tåle gensyn selvom den har et par år (eller 21) på bagen. Jens Okking spiller en tidligere politimand der bliver rodet ud i en større kriminalsag. Jeg har ikke fået set så meget af serien endnu men jeg var helt solgt da man ser Jens Okking hælde to portere op i termokanden så han er klar til dagens arbejde i lufthavnens paskontrol. Her opstår følgende dialog efter Jens Okking har hældt "kaffe" op i koppen (frit citeret efter hovedet):

Kollega: Hør giver du ikke en kop kaffe?
Okking: Hva? Øh nej, der er ikke mere tilbage....... og den er også blevet kold.
Kollega: Jeg fatter ikke at du ikke får tyndskid af al den kaffe du drikker
Okking: *Tager en slurk fra koppen* Det er en vanesag *bøvser*

Fantastisk.

1 kommentar:

Thomas Gredsted sagde ...

En gang Strømer - Fed serie!!
Jeg kan stadig huske titelmelodien
sjæl i flammer. Med Gitte Nielsens X-mand Kasper Vinding