tirsdag, juni 17, 2008

Grrrroooooooooovyyyy

Jeg burde være bedre til at opdatere denne blog, men jeg synes at specialet efterhånden tager så meget af min tid, så jeg ikke rigtig har lyst til at skrive her også.

Men nu gør jeg mig i hvert fald et forsøg. Som sagt optager specialet mig meget i denne tid. Heldigvis kan jeg da finde lidt tid til at se EM-fodbold og jeg har også haft tid til at gense en fantastisk tegnefilm-serie fra 90'erne: EARTHWORM JIM!

Jeg er nok et par år eller 15 for gammel til at jeg burde synes at serien er sjov. Men jeg kan ikke stå for den muterede regnorm i det funky og smarte rum-kostume. Serien har et fantastisk figurgalleri der foruden den karismatiske dræber-regnorm bl.a. består af hans venner Peter Puppy, Snott og Princess Whats-her-name. Men de fedeste figurer finder man blandt skurkene hvor der bl.a. er Queen Pulsating, Bloated, Festering, Sweaty, Pus-filled, Malformed, Slug-for-a-Butt samt Bob the Killer Goldfish (fra La Planeta de Agua (Arriba!)) og Professor Monkey-For-A-Head (og ikke mindst Monkey Professor-For-A-Head).

Serien er muligvis mest af alt henvendt til en yngre målgruppe, men er meget glad for den da den indeholder en masse absurd humor, referencer til film og anden populærkultur samt en del stikpiller til selvhøjtidelige superhelte. Herunder er en video med den fantastiske intro og den smukke kendingsmelodi. Enjoy.

1 kommentar:

Anonym sagde ...

Åhr ja, det er serie jeg næsten havde glemt :-) Så vidt jeg husker var den rimelig underholdende, så den kunne da være man skulle dyrke den lidt igen, nu hvor man jo har ferie ;-)

Tak for den reminder :-)